Yurtdışı öğrencilerin yerleştirme sonuçları aşağıda açıklanmıştır. Duyurunun tamamını dikkatlice okumanız gerekmektedir.
The placement results for international students have been announced below. You must read the entire announcement carefully.
Kabul Mektubu İşlemleri / Acceptance Letter Procedures
Kabul mektupları yalnızca Online Geçici Kayıt yapan adaylara 14.07.2025 tarihinde verilecektir. Online Geçici Kayıtlar başvuru sistemi üzerinden yapılacaktır. Yedek yerleştirme ile yerleşen öğrencilerin kabul mektupları ise yalnızca Online Geçici Kayıt yapan adaylara 21.07.2025 tarihinde verilecektir.
Acceptance letters will only be given to candidates who make Online Provisional Registration on 14.07.2025. Online Provisional Registrations will be made through the application system. Acceptance letters for students placed through reserve placement will be given only to candidates who register online provisionally on 21.07.2025.
Kayıt Takvimi / Registration Calendar
Online Geçici Kayıt Tarihleri Online Temporary Registration |
05.07.2025 – 11.07.2025 |
Online Geçici Yedek Kayıt Tarihleri Online Temporary Reserve Registration Dates |
14.07.2025– 18.07.2025 |
Kesin Kayıt Tarihleri(Yüz yüze) Final Registration (In-person) |
01.09.2025 – 05.09.2025 |
Boş Kalan Kontenjanlar İçin Yedek Başvurular / Backup Applications for Vacant Quotas
Boş kalan kontenjanlar 14.07.2025 tarihinde açıklanacak olup aynı gün saat 17:00 da tekrar başvuru alınacaktır.
The remaining vacant quotas will be announced on 14.07.2025 and applications will be received again on the same day at 17:00.
Kayıt İşlemleri / Registration Procedures
Yerleşen öğrenciler Online Geçici kayıtlarını yukarıdaki takvimde belirtilen tarih aralığında başvuru sistemi üzerinden yapmak zorundadırlar. Aksi takdirde yerlerine yedek yerleştirme yapılacaktır ve bu öğrenciler kayıt haklarını kaybedeceklerdir.
Students who have been placed are required to complete their Online Temporary Registration through the application system within the date range specified in the calendar above. Otherwise, their places will be given to waitlisted candidates, and they will lose their right to register.
Kesin Kayıtlar (Yüzyüze) / Final Registration (In-person)
Kesin kayıtlar yukarıdaki takvimde belirtilen tarihler arasında Gümüşhane Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nda yapılacaktır. Belirtilen tarihlerde kesin kayıt için gelmeyen öğrenciler kayıt haklarından vazgeçmiş sayılırlar.
Kesin kayıtlar için Üniversiteye gelindiğinde öğrenciler aşağıdaki bağlantıda gösterilen belgelerin tamamını getirmek zorundadırlar, aksi takdirde kayıtlar yapılmacaktır.
Kesin kayıtlarda gerekli belgeler için tıklayınız.
Final registration will be carried out at the Gümüşhane University Directorate of Student Affairs within the dates specified in the calendar above.
Students who do not appear for final registration on the specified dates will be considered to have forfeited their right to enroll.
When coming to the University for final registration, students must bring all the documents listed in the link below. Otherwise, registration will not be completed.
Click here for the list of required documents for final registration.
Özel Koşula Sahip Programlar / Programs with Special Conditions
Aşağıdaki programlara yerleşen öğrenciler, programa kayıt yaptırabilmeleri için kayıt esnasında belirtilen belgeleri getirmek zorundadırlar.
Students placed in the following programs are required to bring the documents listed at the time of registration in order to complete their enrollment.
Özel Koşula Sahip Programlara Kayıt Yaptıracak Öğrencilerin Dikkatine
Attention for Students Registering in Programs with Special Conditions
Aşağıda sayılan programlara kayıt yaptıracak olan öğrenciler kayıt için gelirken belirtilen belgeleri kesinlikle getirmeleri gerekmektedir. Aksi halde kayıt yapılamaz
Students who will enroll in the programs listed below must bring the specified documents at the time of registration. Otherwise, registration will not be possible.
Kürtün Meslek Yüksekokulu
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik
Gereken Belgeler;
a) "Sağlık açısından kapalı mekan, dar alan ve yükseklik gibi fobisi olmamak kaydıyla itfaiye teşkilatının çalışma şartlarına uygun olmaları," şartını sağlayan devlet hastanelerinden alınacak sağlık kurulu raporu
A medical board report from a state hospital certifying that the student meets the working conditions of the firefighting organization, including not having phobias related to enclosed spaces, narrow areas, or heights.
Kelkit Aydın Doğan Meslek Yüksekokulu
a)Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Sağlık Durumu Şartları
Health Requirements:
Bayanlar için 160 cm-180 cm arası (rapora yazılacak) boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak b)ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).
For females: Height between 160 cm and 180 cm (must be stated in the report); weight must not exceed or fall short by more than 5 or 15 kg respectively from the last two digits of the height in cm.
Erkekler için 170-190 cm arası (rapora yazılacak) boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).
For males: Height between 170 cm and 190 cm (must be stated in the report); same weight rule applies.
Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamak.
No tattoos, scars, etc., on visible parts of the body while wearing a cabin crew uniform.
Gereken Belgeler;
Required Documents:
Adli sicil kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığına dair belge,
A document showing no Criminal Record or Criminal Archive Record.
Devlet Hastanelerinden alacağınız boy ve kilonuzu gösteren onaylı belge.
An approved document from a state hospital indicating height and weight.
Sağlık durumu uçuşa elverişli olmak (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından sağlık durumlarının uçuşa uygun olduğuna dair rapor almaları gerekmektedir.). Kayıt Yaptırabilmek için Aşağıda Belirtilen linkteki Sağlık Kurumlarının birinden mutlaka rapor alınmalıdır. Diğer Raporlar kabul edilmeyecektir.
A medical report from an aviation medical center authorized by the Directorate General of Civil Aviation (DGCA) confirming flight fitness. Reports must be obtained only from institutions listed at the following link — other reports will not be accepted:
https://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/saglik_birimi/YHTM-18-04.pdf
b)Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Gereken Belgeler;
Required Documents:
Adli sicil kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığına dair belge,
A document showing no Criminal Record or Criminal Archive Record.
Sivil Havacılık Genel Müdürlük tarafından yetkilendirilmiş havacılık tıp merkezlerinde yapılan muayene sonucunda, uçuş harekât uzmanı görevlerini yerine getirmeye engel teşkil edebilecek herhangi bir fiziksel ya da akli hastalığa sahip olmadığını, merkezi sinir sisteminin normal olduğunu, gözlüklü ya da gözlüksüz en az 6/9 görme keskinliğine sahip olduğunu, yeterli işitme kapasitesine sahip olduğunu, kulak, burun ve boğaz fonksiyonlarının normal olduğunu belgeleyen sağlık kaydına sahip olmak
A medical record from an aviation medical center authorized by the DGCA certifying that the student has no physical or mental illness preventing them from performing the duties of a flight operations specialist, has a normal central nervous system, at least 6/9 visual acuity (with or without glasses), sufficient hearing capacity, and normal ear, nose, and throat functions.
Torul Meslek Yüksekokulu
Özel Güvenlik ve Koruma
Gereken Belgeler;
Required Documents:
ÖZEL GÜVENLİK GÖREVLİLERİ SAĞLIK ŞARTLARI YÖNETMELİĞİ'ne göre devlet hastanelerinden alınan heyet raporu; Alınan raporda yönetmelikte de belirtildiği şekilde karar kısmına "Silahlı Özel Güvenlik Görevlisi Olur”, “Silahsız Özel Güvenlik Görevlisi Olur" şeklinde kesin sonuç belirtilmesi gerekmektedir.
A medical board report from a state hospital in accordance with the "Regulation on the Health Conditions of Private Security Personnel." The report must clearly state in the decision section either “Eligible for Armed Private Security Duty” or “Eligible for Unarmed Private Security Duty” as specified in the regulation.
Yerleştirme Sonuçları / Placement Results
Yerleştirme Sonuçları İçin Tıklayınız.